מצברי עופרת אטומים טיפול ואחזקה
חברת פ.וייס משווקת את מצברי האיכות של יצרנית המצברים האמריקאית Power Sonic.
חברת Power Sonic מתמחה בייצור מספר קווי מוצרים, הכוללים מצברי עופרת, מצברי ליתיום, מטענים, מערכות אל-פסק, מערכות
לאגירת אנרגיה וטעינת רכבים חשמליים. במאמר זה אנו נתמקד באחזקה בסיסית של מצברי עופרת – חומצה.
למצברי עופרת-חומצה ( SLA/Lead Acid VRLA ) מאות אפליקציות ושימושים מאז אמצע המאה ה 19. הנפוצים שבהם הם למערכות גיבוי
ואזעקה, מערכות גילוי אש, תאורת חירום, אביזרים רפואיים, הנעת רכבים בעלי מנועי בערה ואגירת אנרגיה.
את המצברים האלו מאפיינים חיי מדף ארוכים, מעט תקלות – שימוש אמין ובטוח, משקל רב ותועלת גבוהה ביחס לעלות נמוכה.
מה שנקרא אצלנו: אולי לא הכי מתוחכם שיש אבל “סוס עבודה”. מצברי עופרת-חומצה מגיעים במעטפת פלסטיק אטומה, המונעת נזילה
של חומצה ואלקטרוליט. גם הגז שנוצר, נספג בתוך המצבר והופך אותו לבחירה הטובה והטבעית למאות אפליקציות.
אז איך עושים במצבר זה שימוש מייטבי?
- הטענת המצבר
יש להשתמש במטען מתאים. לדוגמא, מאפייני טעינת מצבר ג’ל שונים ממאפייני טעינת מצבר עופרת-חומצה רגיל.
לחברת Power Sonic מגוון רחב של מטענים בעלי יכולות שונות בהתאם לסוג המצבר הנטען ומאפייניו.
- מאפייני הטעינה
ישנן מספר טכניקות לטעינת מצברים, כאשר הנפוצות שבהן הן; מתח קבוע, זרם קבוע או מתח קבוע בשתי דרגות. על מנת לשמורעל אורך חיי המצבר והקיבול שלו ביחד עם זמן טעינה מספק וחסכוני, הבחירה האופטימאלית היא טעינה במתח – זרם קבועים.
המטרה והאתגר של כל שיטת טעינה, הם לשלוט בזרם טעינת המצבר, כאשר המצבר כמעט מלא, על מנת לבצע טעינה מייטבית ככל האפשר.
- אחסנה
ככלל, אחסנת מצברים רטובים ואטומים (בהם אנו עוסקים) לטווח ארוך של מעל לשנתיים, אינה מומלצת. לכל מצבר יש פריקה עצמיתשבסופו של דבר מביאה להתרוקנות מוחלטת של המצבר ושינוי הרכבו הכימי. לכן, כאשר קיבולת המצבר יורדת מתחת ל 70% מהקיבול הנקוב
שלו, מומלץ לטעון אותו שוב. טמפרטורת האיחסון האידיאלית הינה 15 מעלות ואחסון באזור רטוב או חם מאוד אינו מומלץ.
- ניקוי המגעים – אחזקה
לכלוך וקורוזיה על מגעי הסוללה ישפיעו על ביצועי המצבר ומכאן חשיבות אחזקתם.
כדאי להקפיד על כיסוי למגעים, שימנע מלכלוך ואבק להצטבר עליהם. במידה והתלכלכו או שהתפתחה קורוזיה עליהם, ניתן לנקות אותם
באמצעות מברשת ברזל וסודה לשתיה באופן קל יחסית.
- אז מתי צריך להחליף מצבר?
בסופו של דבר נצטרך להחליף מצבר. אם המצבר התנפח או שנוצרו בו סדקים קטנים או גדולים, הוא כבר לא שמיש וצריך להחליפו.
גם קורוזיה משמעותית ונשנית, עשוייה להוות סימן שנצטרך להחליף מצבר בקר
מנסיון ארוך שנים שנצבר בפ.וייס, מצברי גיבוי למערכת אזעקה זקוקים להחלפה בערך כל שנתיים , כתלות במערכת האזעקה.
צרו קשר לייעוץ פרטני:
פ.וייס בע”מ
09-7677500
[email protected]